روش های مناسب و کاربردی برای افزایش فروش اینترنتی

افزایش فروش اینترنتی

امروزه عصر سرعت، اینترنت و تکنولوژی است. اگر زمانی اینترنت و فضای مجازی تنها بستری برای سرگرمی و پر کردن اوقات فراغت بود، اما در زمان حال تبدیل به محلی پر از رقابت در بین اکثر کسب و کارها شده است که هر کدام به دنبال راه حلی مناسب برای افزایش فروش خود هستند. شما چه برنامه ای برای کسب و کارتان دارید؟ این از جمله سوال هایی است که ذهن هر فردی را درگیر می کند. راهکارهای زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند تا در افزایش فروش اینترنتی شما تاثیر زیادی داشته باشد و بتوانید محصولات و خدماتتان را به راحتی ارائه دهید.

روش های مناسب برای افزایش فروش اینترنتی

هر فروشگاه و کسب و کاری اهداف و استراتژی های خاص خود را دارد. در این شرایط عصر امروز که روش های آنلاین جایگزین روش های سنتی شده اند، انتخاب یک استراتژی صحیح و مناسب می تواند شرایط یک فروش آنلاین بی نظیر را برای شما فراهم سازد. تمرکز بر عواملی همچون منابع اطلاعاتی، درک مشتری، تجزیه وتحلیل رقبا، رضایت مشتری و مزیت رقابتی کالا، فرصت‌های طلایی را برای فروش آنلاین در اختیار شما می‌گذارد. در ادامه چند موارد از روش هایی که در افزایش فروش اینترنتی به شما کمک می کند گردآوری شده است با ما همراه باشید.

توجه به کیفیت محتوا

زمانی که تصمیم به افزایش فروش خود می گیرید، از جمله موضوعات مهمی که می بایست به آن توجه کنید کیفیت محتوایی است که تولید می کنید. در اصل این کیفیت محتوا است که میزان درک مشتریان را از خدمات و محصولاتتان زا تعیین می کند. محتوای صفحات فروشگاه خود، از متن و تصاویر گرفته تا ایمیل و تبلیغات را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

تولید محتوای متنوع در فروشگاه های آنلاین الزاما به‌معنای اثرگذاری بیشتر نمی باشد. محتوای باکیفیت متناسب با نوع و ماهیت تجارت است و تنها اطلاعات درخور توجه از یک محصول است که بر واکنش مشتریان به فروش اینترنتی شما تأثیر می گذارد.

ایجاد صفحه اختصاصی برای محصولات

از نکات مثبت و ضروری که بازدیدکننده سایت بتواند اطلاعات دقیقی در مورد محصولات ببیند، ایجاد صفحه ای اختصاصی برای هر یک از محصولات می باشد. به تفاوت بین یک صفحه زیبا و جامع با چندین عکس، ویدیو، ویژگی های محصول و توضیحات کامل محصول فکر کنید، در مقابل یک عکس با دکمه افزودن به سبد خرید تفاوت این دو بسیار فاحش است و یک صفحه با محتوای مناسب می تواند سبب افزایش فروش شود.

ارائه و قراردادن نظر مشتریان در سایتتان

ارائهو قراردادن نظر مشتریانی که از شما خرید کرده‌اند دربارهٔ کیفیت یک محصول برای دیگر مشتریان بسیار تاثیرگذار خواهد بود. بیش از نصف مصرف کنندگان به بررسی و نظرات آنلاین اعتماد دارند.از مشتریانی که از خرید محصولات فروشگاهتان راضی بوده اند برای اعتمادسازی در دیگر مشتریان استفاده کنید.

یک صفحه نظردهی در صفحه محصولاتتان ایجاد کنید تا مشتریان بتوانند نظرات خود را در ارتباط با خرید خود بیان کنند. با این کار حسن نیت و اعتبار فروشگاه شما تقویت می‌شود. هرچه بازخورد مشتریان در تأیید کیفیت محصولی بیشتر باشد به همان میزان نیز نرخ تبدیل و به تبع آن فروش اینترنتی شما افزایش می‌یابد. اگر طراحی سایت خود را با ویترین انجام داده باشید، پس از هر سفارش برای مشتری یک پیامک نظرسنجی ارسال می‌شود که بازخورد خرید مشتری را ثبت می‌کند. هرچه بازخورد کالاهای شما مثبت‌تر باشد، اعتماد بیشتری به سایت شما ایجاد خواهد شد.

ارائه کد تخفیف و هدایا به مشتریان

هیچ کس از یک معامله دو سر سود بدش نمی آید. بهترین راهکار برای افزایش فروش آنلاین اجرای یک کمپین فروش در سایت است. فرقی نمی کند در کمپین خود از درصد تخفیف، هدیه در ازای خرید، قرعه کشی و … استفاده کنید، هر یک از این موارد می تواند فضای فروشگاه شما را برای مشتریان زیر و رو کند.

موضوع کمپین شما می تواند در صفحه اول، سربرگ سایت و یا حتی به مشترکین خبرنامه تان ارسال شود. حتما این مورد را جدی بگیرید زیرا برنامه ریزی درست یک کمپین فروش می تواند ادامه راه شما را کاملا تحت تاثیر قرار دهد.

سئو صفحه محصولاتتان

اگر دارای یک فروشگاه اینترنتی هستید یا اگر خریدهایتان را به صورت آنلاین تهیه کرده باشید، حتما متوجه این موضوع شده اید که همه افراد به دنبال نیازهایشان در گوگل هستند. اگر محصول سایتتان را در نتایج گوگل مشاهده نکنید و حضور نداشته باشد، دلیلی بر فروش آن نیز وجود ندارد. در این هنگام می بایست یک فکر اساسی برای کسب و کاران داشته باشید تا مزه افزایش فروش خود را به خوبی بچشید. سئو صفحات محصولاتتان سبب می شود تا موتورهای جستجو همچون گوگل از کیفیت محتوایی و فنی سایت شما با خبر شوند و در صورتی که جستجوی کاربر با محصول شما مرتبط بود، سایت شما به کاربر نمایش داده شود.

تقویت و گسترش روابط با مشتری

بدون شک نمی توان نقش شبکه های اجتماعی را در جلب نظر مشتریان نادیده گرفت. شما می توانید با استفاده از این رسانه ها با مشتریان احتمالی ارتباط برقرار کنید و سبب ایجاد مکالمه های هدفمند شوید. در شبکه های اجتماعی این فرصت در اختیار شما قرار دارد که بتوانید درباره چگونگی خرید و اقدامات بعدی فروشگاهتان از مشتریان نظرخواهی کنید و موارد لازم را به آن ها اطلاع رسانی کنید.

در واقع رسانه و شبکه های اجتماعی نوعی ابزار برای انتقال احساس ارزشمندی در خریداران می باشند. برای افزایش فروش اینترنتی محصولات، شما نباید بیش از یک میلیون خریدار بالقوه را در این گروه‌ها از دست بدهید و از گفت‌وگوی مؤثر و فعالانه با آن‌ها صرف‌نظر کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید