طراحی وب سایت خبری + ویژگی و مزیت های آن

طراحی وب سایت خبری

با پیشرفت تکنولوژی شیوه اطلاع رسانی و خبررسانی نیز تغییر کرده است. در گذشته ی نه چندان دور، اکثر خبررسانی ها از طریق روزنامه ها بود و مردم برای پیگیری اخبار روز ایران و دنیا می بایست هر صبح روزنامه ی آن روز را تهیه می کردند. همچنین سرعت اطلاع رسانی اخبار بسیار کند بود و حتی با وجود رادیو و تلویزیون نیز، گاهی خلع سرعت احساس می‌شد. اما با گذر زمان و ظهور اینترنت و شکل گیری وب سایت ها بسیاری از سرویس های خبری و با برپایی وب سایت خبری تحولی شگرف در دنیای اخبار و اطلاعات به وجود آوردند.

سایت های اطلاع رسانی و سایت های خبری از جمله پر بازدید ترین سایت های اینترنتی در جواع مختلف هستند. به این دلیل که خبر و اطلاع رسانی در جامعه از نیازهای افراد به شمار می رود. این دسته از سایت ها با توجه به محتوایی که ارائه می دهند و میزان به روز بودنشان در میان افراد مورد توجه قرار می گیرند.

ویژگی و امکانات سایت های خبری

هرسایت ویژگی های متناسب و منحصر به فرد خود را دارد، سایت های خبری نیز با توجه به محتوایی که ارائه می دهند طراحی می شوند. همچنین از آن جهت که وب سایت های خبری پروژه ای متفاوت و تخصصی می باشد، مسلما می بایست دارای امکانات ویژه‌ای نیز باشند، کهدر ادامه به برخی از موارد مهم و معمول در طراحی امکانات سایت های خبری، می پردازیم:

  • ممکن است سایت های خبری به صورت چند زبانه اعمال شده باشند که این قابلیت با تلاش تیمی متخصص در اختیارتان قرار داده شده است.
  • در طراحی برخی از سایت های خبری، تمهیدی در نظر می گیرند که کاربران در صورت تمایل، در سایت ثبت نام کرده و عضو شوند.
  • پنل نوتیفیکیشن (Notification) از جمله قابلیت های این سایت ها برای اطلاع رسانی خبرهای جدید و فوری به کاربران علاقه مند به دریافت اخبار است.
  • امکان مشاهده خبرها را به ترتیب جدیدترین خبر و در انواع دسته بندی‌های اصلی سایت مانند سیاسی، اجتماعی، علمی، فرهنگی، هنری، ورزشی، سرگرمی و … قرار دارد.
  • امکان نمایش تصادفی خبرها، خبرهای ویژه و خبرهای فوری از موارد مهمی هستند که در جذابیت یک سایت خبری از عوامل تأثیر گذارند.
  • جستجو در یک سایت خبری از امکانات مهمی به شمار می رود که از ضروریات هر سایتی می باشد. انواع جستجو از قبیل، جستجو در عناوین، متن اخبار و کلمات کلیدی در سایت طراحی می شوند.
  • برخی از سایت های خبری دارای نرم‌افزارهای موبایلی اندروید (Android) و آی او اس (iOS) می باشد، که امکان اتصال به این نرم‌افزارها را در سایت قرار می گیرد.

مزایای سایت خبری

در همه جوامع سایت هایی با کیفیت های متفاوت وجود دارند که هرکدام نحوه تولید محتوای خود را دارند. هر کشوری متناسب با زبان و اخباری که دارد تعدادی سایت خبری فعال نیز دارد. در ایران نیز تعداد سایت با کیفیت، همراه با اخبار‌های لحظه ای وجود دارد. این سایت‌ها معمولا خبرهای ایران و جهان را در هر زمینه ای که باشد نشر می دهند. از مهم ترین مزایای این وب سایت‌ها بازدیدکنندگان زیاد آن می باشد. زیرا در سایت های اطلاع رسانی تولید محتوای متنی زیاد است. توجه داشته باشید که گوگل به تولید محتوای متنی اهمیت زیادی می‌دهد. این گونه است که رنک سایت در گوگل بالا می‌رود و درآمد سایت شروع می‌شود.

افزایش بازدیدکنندگان از طریق تبلیغات

سایت های خبری به دلیل اعتبار بسیار بالایی که نسبت به دیگر سایت ها دارند، علاوه بر جذب بازدیدکنندگان واقعی علاقه مند به اخبار، می توانند از طریق تبلیغات نیز مخاطبانی را جذب کنند.

کسب اعتبار و دستیابی راحت تر به رتبه جهانی

اعتبار هر سایت به تعداد بازدیدکنندگان آن بستگی دارد و از آنجایی که سایت های خبری به دلیل ماهیتشان بازدیدکنندگان زیادی دارند، بنابراین اعتبار آن‌ها نسبت به سایر سایت ها بالاتر می باشد. از طرفی دیگر سایت های خبری به چندین زبان مختلف دنیا ایجاد و طراحی می شوند و این خود سبب افزایش اعتبار جهانی این سایت ها نیز می شود.

بدون محدودیت زمانی و مکانی

افراد با در اختیار داشتن اینترنت و گوشی های هوشمند، می توانند بدون محدودیت مکانی و زمانی وارد سایت های خبری شده و از اخبار مطلع شوند.

تعداد بازدید کننده بالا و نرخ خروج کم بازدید کنندگان

سایت‌های خبری به دلیل محتوایی که حاوی اخبار و اطلاعات مورد نیاز اکثریت جامعه هستند، غالباً تعداد بازدیدکننده زیادی داشته و کمتر کسی پس از ورود به یک سایت خبری، تصمیم به ترک فوری از سایت خواهد گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید