مزایای طراحی وب سایت شخصی در مقایسه با شبکه های اجتماعی

طراحی وب سایت شخصی

با گذر زمان افراد برای معرفی خود به جای چاپ کارت ویزیت و یا نوشتن شماره تلفن و مشخصاتشان در برگه ای اقدام به طراحی وب سایت شخصی می کنند. تا از این طریق با قرار دادن آدرس آن را در اختیار دیگران، افراد با حوزه کاری او آشنایی جامع و کاملی پیدا کنند. در واقع وب سایت شخصی سایتی می باشد که یک فرد با اهداف متفاوتی آن را طراحی می‌کند. مواردی همچون معرفی مهارت‌ها، خدمات و یا کسب و کار خود به دیگران، به اشتراک گذاشتن عقاید، افکار و دلنوشته های خود با دیگران، ایجاد رزومه آنلاین برای پیشرفت شغلی و دیگر موارد.

بسیاری از کاربران و مشتران به وب سایت ها به چشم رزومه نگاه می کنند که هر چه بر روی سایت محتوای بیشتری قرارداده شود و وقت بیشتری صرف شود نظر افراد را بیشتر جلب خواهد کرد.

کاربرد و مزایای وب سایت شخصی برای افراد

طراحی وب سایت شخصی به شما کمک می کند تا به راحتی شغل و تخصص خود را به صورت حرفه ای معرفی کنید. همچنین وب سایت‌ شخصی از جمله بهترین روش ها جهت به اشتراک گذاشتن افکار و نظرات در دنیای دیجیتال می باشد. وب سایت در کنار معرفی شخص می تواند روش مناسبی در برقراری ارتباط باشد. شما در وب سایت های شخصیتان به معرفی خود، مهارت ها، نمونه کارها و حتی نظرات و عقاید خود می پردازید.

در ادامه به مزایای داشتن یک وب سایت شخصی می پردازیم.

  1. در یک وب سایت ایده آل امکان کامنت گذاشتن و درج دیدگاه توسط کاربران وجود دارد. وجود این امکان سبب ایجاد اعتماد در مخاطب می باشد.
  2. راه های ارتباطی همچون شماره تماس، آدرس و آیکون شبکه‌های اجتماعی و… را به صورت کاملا واضح در قسمتی از سایت که در دسترس کاربر است قرار دهید. کاربران دوست ندارند برای برقراری ارتباط دچار سختی شوند.
  3. در وب سایت خود از محتوای متنی و تصویری جذاب غافل نشوید. زمانی که محتوای سایت برای کاربر جالب باشد در ذهن خواهد ماند، در نتیجه احتمال مراجعه مجدد کاربر به سایت و برقراری ارتباط با مدیر سایت بیشتر خواهد شد.
  4. رنگ بندی در یک سایت ایده آل باید متناسب با دیگر قسمت های سایت باشد و خیلی بی روح و یا خیلی پر رنگ نباشد‌. ترکیب رنگ ها را به گونه ای انتخاب کنید که با یکدیگر همخوانی داشته باشند و ظاهر چشم نوازی را ایجاد کنند.
  5. از جمله مهم ترین فوایدیک سایت شخصی که سبب جذب مشتری می شود این است. که برترین نمونه کارهای قبلی خود را در سایت قرار داده باشید تا به این طریق توانایی‌ و مهارت بالای شما به مخاطب اثبات شود.

مقایسه وب سایت شخصی با شبکه های اجتماعی

  • شما در وب سایت شخصیتان امکان استفاده از قالب‌های مختبف با رنگ بندی دلخواه خود را دارید. سفارشی سازی صفحات سایت شخصی که توسط طراح یا قالب های آماده همچون وردپرس و جوملا راه‌اندازی می شوند، به راحتی امکان پذیر می باشد. در مقابل امکان ویرایش و شخصی سازی دلخواه قالب، منوها و دکمه های موجود در صفحات اجتماعی افراد مانند اینستاگرام، لینکدین، فیسبوک و… وجود ندارد.
  • می توانید با داشتن یک وب‌سایت و خرید دامنه‌ ir  یا com. به نام خود، پرسنال برندینگ (Personal Branding) انجام دهید. وب سایت های شخصی، در واقع تبلیغ و ترویج خدمات افراد را انجام می دهند. داشتن یک سایت شخصی پویا علاوه بر رزومه آنلاین، برای صاحب آن برندسازی خواهد کرد. در نتیجه این برندسازی شخصی فرصت‌های شغلی و حرفه ای بیشتری متناسب با مهارت شخص ایجاد می کند.
  • شبکه های اجتماعی مختلف به طور صد‌در‌صد قابل اعتماد نمی باشند، اما در مقابل یک وب سایت سبب افزایش اعتبار شغل و تخصص شما، خواهد شد. صفحات شخصی در اینستاگرام یا توییتر می توانند در کنار آدرس سایت شخصی به معرفی بیشتر شما کمک کنند. اما به‌صورت حرفه‌ای نمی توانند جایگزین سایت شخصی شوند. در واقع درج آدرس شبکه های اجتماعی در بخشی از وب سایت شخصی شما، مکملی از اطلاعات مندرج در آن خواهند بود.
  • در کنار وب سایت شخصی خود می توانید از مکاتبات با کاربران و بازدیدکنندگان تحت ایمیل اختصاصی نام سایت نیز بهره مند شوید. ارسال و دریافت ایمیل تحت نام شما می‌تواند تصویرسازی بهتری در ذهن مخاطبان انجام دهد. تکرار این نام به مرور زمان خدمات و ویژگی‌های شما را به برندی اختصاصی تبدیل خواهد کرد.
  • امکان فیلتر و قطع شدن شبکه‌های اجتماعی طبق شرایط سیاسی منطقه‎‌های جغرافیایی متفاوت وجود دارد. در صورتیکه شما به‌عنوان مالک سایت شخصی‌تان، تصمیم‌گیری در خصوص قطع یا وصل بودن وب‌سایت، مشاهده یا عدم دسترسی آن در هر روز یا ساعت را به دلخواه انجام می‌دهید.
  • با یک وب سایت شخصی و درج محتوای مناسب متن و تصویر در آن، معرفی خود را به موتورهای جستجو حرفه‌ای‌تر انجام دهید. همچنین برای تبلیغ بیشتر خدمت، محصول، تخصص یا حرفه خود در این وب سایت شخصی،  می‌توانید از خدمات سئو یا تبلیغ در گوگل هم استفاده کنید. اما این ابزار و امکان استفاده از آنها در شبکه های اجتماعی وجود نخواهند داشت و تنها می‌توانید از طریق افزایش Follower های آن به شهرت صفحه شخصی‌تان بیفزایید.

دیدگاهتان را بنویسید